Donnerstag, 31. Januar 2008

Directe

Byłem już na Wieży,ale niewiele widać bo mgła. Wysłałem krótkiego SMS
do Siostry E.Cecylii,jakby zachętę i prośbę,a mniej więcej tak: Droga
Siostro E.Cecylio, dopiero dziś rano dostałem SMS,bo miałem wyłączoną
komórkę. Bardzo są ważne wspomnienia,ale Krakowa nie można porównywać
z Poznaniem,a tym bardziej tamtych lat z tymi. Teraz w innej roli
patrzysz Cecy na to,więc nie żałuj studentów. Etat to jest coś
ważnego,a potem ...każdy tak startował,nie wahaj się Cecy,tym
bardziej,że TWOI się zgadzają,"Moni"aż piszczy z radości". Może i ona
jest inna? Szczęść Boże Cecy,:-) . Tak mniej więcej posłałem. Teraz
ten "nocny" SMS wpisałem do dziennika. Jestem pod wrażeniem,bo widać
jak szybko docenili Siostrę E.Cecy. Teraz będzie miała etat(ale od
kiedy?) i z łatwością może prowadzić badania tego drażliwego tematu
wpływu formacji na psychikę zwłaszcza sióstr,ale jak się patrzę tutaj
na Karczówce też widzę jakieś..Jak to Cecy określa? Dewiacje? Każda
forma życia w grupie,jest trudna. Ale naszą terapią jest praca w
Parafii i modlitwa. Jakby to było, gdyby się okazało,że niektórzy są
zaburzeni i wymagają pomocy wprost lekarskiej? Bardzo ciężko nawet
notować te uwagi. Ante omnia- dictum acerbum.. Muszę uważnie
patrzeć,muszę pilnie notować. Nie chodzi tu o wrażenia:dlaczego X
spojrzał jakoś tak,albo Y powiedział.. Choć to też ważne w zamkniętej
wspólnocie nie tak znów dobrowolnej! Jednak ważniejsza jest
istota,całość i kierunek:dokąd wędrujemy? Co nas czeka tutaj? Jeśli to
ofiara,,to musimy wiedzieć dlaczego podjeliśmy ją, żeby potem na
starość nie mieć słowa żalu,ani do braci,ani do siebie,ani do nikogo.
Przecież nie bluźnię Panie,ale mam ciągle tę wątpliwość,to pytanie,że
nasi Święci żyli przecież w innych czasach,więc czy jest uczciwe nasze
oglądanie się i powoływanie? Co teraz zrobiliby? Jak żyliby - na
przykład na Karczówce? Czy prowadziliby misje na Osiedlu? Czy jakoś
inaczej szli do ludzi? Mam takie odczucie,że jesteśmy tutaj jak obcy,
jakmisjonarze ale..po co sięzarzekać,"że na Księżycu Pallottyni bedaz
Ewangeliąpierwsi"?

FAKT
 Copyright © 2010 by Andrzej Antoni Czerwiński Kielce.  All rights reserved        

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Abonnieren Kommentare zum Post [Atom]

<< Startseite