Mittwoch, 23. Januar 2008

Ratuj Święty Wincenty

Droga Siostro E.Cecylio, Nawet nie wiem jak zacząć tę notatkę. Próbuję
ułożyć SMS do Ciebie,tyle razy! Potem nie wysyłam,bo wcale nie jestem
taki śmiały,jak sądzisz. Żaden ze mnie Kmicic,czy Palloti,jak chce
siostra Moni- ale ona oczywiście się zabawia, naszym kosztem. Bądź
zatem ostrożna,i jeszcze raz obiecaj,że nie dasz tej Moni mojej
komórki,ani nie będziesz już pokazywać moich SMS,-bardzo proszę Droga
Siostro E.Cecylio. Po tak długim wstępie nabrałem otuchy. Muszę to
powiedzieć: coś złego się dzieje. Wszyscy chorujemy na grypę. Nawet
Rektor Przewielebny uległ tej potworze. Pierwsze objawy zauważyłem w
niedzielę. Podczas mszy św.w południe,mieliśmy cudowne obchody
145.Rocznicy Powstania Styczniowego. Ks.Rektor wygłosił wspaniała
homilię na cześć tamtych straceńców-bohaterów,"bez których ofiary,nie
bylibyśmy tu dzisiaj."Byliśmy poruszeni! Kościół pełen. Na środku
poczty honowe harcerzy z najlepszych
liceów.dyscyplina,powaga,wruszenie. Była też orkiestra z Domu Harcerza
w Białogonie. Nawet nie wiedziałem,że tam mają taki zespół wspaniały.
Ale jak mówię,wyczuwałem w głosie Ks.Rektora nie tylko wzruszenie:był
przeziębiony. Potem oddaliśmy hołd przy Pomniku Powstańców za
Klasztorem,gdzie okrutni Kozacy powiesili-dokładnie nie wiadomo ilu
Powstańców,a następnie kazali zakopać tam. Karczówka odegrała swoją
rolę w tych nierównych lecz koniecznych zmaganiach. Już kończę,bo
ledwo patrzę - wiesz przecie,jak trudno się pisze taki SMS na komórce.
Jeszcze tylko wzmiankuję,że wczoraj mieliśmy uroczystą mszę Św.ku czci
Św.Wincentego Pallotiego,bo to była 158.Rocznica "śmierci dla ziemi i
narodzin dla nieba"jak to pięknie określił Ks.Rektor w dramatycznym
opisie ostatnich 8 dni ziemskich naszego Patrona. Msza Św.była
koncelebrowana,przez wszystkich Księży naszego domu. Było pięknie,ale
wierni nie dopisali. W Kościele było zimno. Widać było parę z ust. Po
prostu nie ma oleju do ogrzewania. Nawet w niedzielę Ks.Rektor
dziękował za ofiary na ten cel,co pozwoliło na minimalne
ogrzewanie.Tych kamiennych murów,niedasię rozgrzać,Cecy



FAKT 
 Copyright © 2010 by Andrzej Antoni Czerwiński Kielce.  All rights reserved  

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Abonnieren Kommentare zum Post [Atom]

<< Startseite