Dienstag, 29. Januar 2008

Anticipando, Anticipative !

Dlaczego nie zanotuję po prostu: Naprzód,z góry! ? No czemu? Po prostu
brzmi lepiej,jakoś kategorycznie. Odkąd to odkryłem, trochę
podciągnąłem się w łacinie- a będzie jeszcze lepiej - teraz to dopiero
początek moich notatek, zresztą bardzo ostrożny. Z pisaniem jest
bowiem jak ze wszystkim:czy to z podróżą,czy nauką,czy
modlitwą,czy..świętością. Po prostu trzeba zacząć. Czy z rozmową jest
inaczej? Także z naszą,z Siostrą E.Cecylią - nie jest inaczej. Nawet
się nie umawialiśmy : oto zaczynamy ! Po prostu SMS krążą,krążą,-ledwo
nadążam czasami. Siostra Cecy ma ciekawą technikę: dopisuje w ciągu
dnia,a potem przysyła długi na stronę SMS,ale są wyjątki jak dziś,że
były cztery krótkie,a dlugi jeszcze nie- więc musiałem się śpieszyć z
przepisaniem do naszego dziennika,gdzie już mineliśmy setkę- a swoich
już nie spisuję- bo i po co? Teraz mi opowiada coraz więcej o Poznaniu
i studiach na AM-jakby czegoś w tamtych latach żałowała. Wspaniała
Siostra Cecylia - ona wciąż tęskni za tamtym życiem- które przecież
dobrowolnie zakończyła. Tak więc,teraz już naturalnie toczy się jakby
samo i to notowanie,zwłaszcza jak odkryłem,że jest możliwe,także przez
moją Nokię, raczej skromną i prostą - jak ja sam...(..,.) Dziś 29
stycznia Św. Franciszka Salezego. Ur.21.8.1567r. Kształcił się w
Kolegium Jezuitów w Paryżu,a następnie w Padwie. Święcenia otrzymał
1593r. Naprzód pracował jako misjonarz nad nawracaniem kalwinów. Mimo
trudności,dobrocią,cierpliwością i gorliwością po pięciu latach pracy
pozyskał dla Kościoła całą prowincję Chablais. W r.1599 biskup
genewski mianował go swoim pomocnikiem. Po jego zaś śmierci Franciszek
został jego następcą 1602 r. Z całą energią wprowadzał w życie uchwały
soboru trydenckiego. Szczególną zaś troską objął swoje duchowieństwo.
Dla wychowania dobrych kapłanów założył Seminarium,a nadto Akademię w
Annecy dla wyższego kształcenia duchownych i świeckich. Przykładem
swoim i zarządzeniami skłonił swój kler do głoszenia kazań i
katechizacji. Obok kleru szczególną opieką otaczał ubogich,chorychi
błądzących

FAKT
 Copyright © 2015 by Pascal Alter Kielce.  All rights reserved       

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Abonnieren Kommentare zum Post [Atom]

<< Startseite