Sonntag, 13. Januar 2008

Jakie to szczęście

Motto : Lada co nas pociesza bo lada co nas zasmuca.
Blaise Pascal
Quelle : Blaise Pascal
Mysli
Wyd.Znak 1972 (175) str.87
--------------------------------------
Zaledwie napisalem pierwsza linijke - jak wyjrzalo slonce pierwszy raz dziziaj na Karczowce .
Przez chwile , mialem isc na Wieze , zeby rozejrzec sie po okolicy - ale zrezygnowalem ,ze wzgledu na ten notatnik . Zaraz przyszedl tez SMS - od Siostry E.Cecylii - juz nie wiem ktory od pobytu w Krakowie , bo mam zaleglosci z przepisywaniem .Tam tez pogoda niewyrazna ,ale maja przynajmniej tyle innych rzeczy ; nawet ta historia z dziecmi "skolowanymi"przez O........ ktora porusza , jest ciekawa .To jednak bardzo szerokie zagadnienie - nie da sie ot tak potepic , bo trzeba by kwestionowac wszelka ofiarnosc spoleczna - a co byloby wtedy..hm.Co byloby z nami w takim razie ?
Tutaj tez widzialem troche mlodziezy z puszkami - zbierali na te "Orkiestre..."- na pewno maja poczucie misji - ale ci co za tym stoja , zimno kalkuluja . Tak bylo , tak bedzie .
------------------------------------
Wracajac do wczorajszych notatek z tej ksiazki - trzeba bedzie wynotowac wiecej - zanim oddam
bo jest tam duzo rzeczy ciekawych - a jednak ani Bratu Kalikstowi - nie mowiaz juz o Braciach - a w ogole o Ksiedzu Teologu - nie potrafilbym po prostu podsunac tej lektury . Wzbudzilbym zdziwienie ;"o tym sie nie mowi " -powiedzialby Brat Kalikst , " o tym nie nalezy mowic" - powiedzialby Ksiadz Teolog - albo i ostrzej ; zreszta ,ilez on moze miec lat ?
Naprawde jestem ciekaw , jakby to bylo , gdybym poruszyl temat w refektarzu , na kolacji , po kolacji - o milosci ?
Czy oni w ogole kogos kochali - to znaczy mam na mysli..nie matke ,czy ojca .Jak to wyrazic ; dziewczyne , kobiete ?
Co ja powiem na spowiedzi ?
Jestem w tym zupelnie zaplatany ; a Siostra Moni , wciaz mnie podobno pozdrawia i to jako ,dzielnego ! "pozdrow naszego dzielnego Pallotiego" - chocby z wczorajszego SMS Siostry E.Cecylii .Ciekawe ,ale mysle o siostre Moni coraz czesciej i coraz lepiej !Tylko czy ona ma racje ?
Dzielny to moze i bylem - ale czy jestem teraz dzielny ?
Musze to przemyslec .
------------------------------------------------------------------
Troche sie pomodlilem i zaraz uspokoilem . Nawet sie usmiecham.
Oto jak pisze co troche Siostra E.Cecylia Wspaniala ,zostawilem tam w tym mieszkaniu w Krakowie...maszynke do golenia .Jakie to smieszne ; podobno siostra Moni na te wiadomosc ,az klasnela w rece , i stwierdzila , ze "nasz Palloti ,zaraz tu bedzie"Cos takiego .
Co to znaczy "zaraz"?
Jeszcze bardziej mnie niepokoi , co to znaczy "nasz"?
Ciagle to zaznacza , nawet jak tam bylem - co Ona wie o mnie - ale jesli , to tylko od Siostry E.Cecylii - no wiec co moze wiedziec ?
Dlaczego wprasza sie tak ..Boze ,co ja mysle ? Chcialem napisac ; "do nas".
Przeciez ,nie ma zadnych "nas".Co sie dzieje ?
Siostra Moni ,jest po prostu ..troche postrzelona ,ale co sie ze mna dzieje?
Ona po prostu prosi ,,zeby siostra E.Cecylia podala jej numer mojej Nokii -"tylko dla SMS" - na co ja , omal komorki nie upuscilem..Miec do czynienia z jedna Siostra , E.Cecylia ,to zupelnie co innego , ale z dwoma siostrami ?
Prosilem kilka razy Siostre E.Cecylie ,zeby delikatnie ,ale stanowczo odmawiala lub powiedziala wprost ,ze ja sie nie zgadzam !
Bo sie nie zgadzam .Nie zgadzam- ,,nie i juz ! Przeciez to bylby ; trojkat .Trojkat Bermudzki !
Zniklibysmy w jednym momencie wraz z Siostra E.Cecylia Wspaniala ! To oczywiste .
Moge - czy nie moge - tak do Siostry E.Cecylii napisac ?
Z drugiej strony - moze calkem nie mam racji - a jestem smieszny ?
Nie mam nawet kogo sie tutaj poradzic - moge sie jedynie uzalac w notatkach .
Przede wszystkim - moja wiara i modlitwa mnie wybroni !
--------------------------------------------------------------
Dzis 13.stycznia - Wspomnienie chrztu Pana Jezusa .

Introit : jak 6. stycznia

Kolekta : - Boze ,ktorys jednorodzonego Syna swego ukazal nam w postaci naszego ciala , spraw to prosimy ,abysmy sie przez niego przemienili wewnetrznie , jak sie On zewnetrznie do nas upodobnil .Ktory z Toba zyje ...

Lekcja : jak 6.stycznia,

Gradual : jak 6.stycznia ,

Ewangelia : - wedlug Sw.Jana ;W owym czasie : widzi Jan Jezusa przychodzacego don i rzecze :
Oto Baranek Bozy - oto ,ktory gladzi grzech swiata ! Tenci jest o ktorym mowilem : Po mnie przyjdzie maz , co istnial przede mna , bo pierwej byl ode mnie .Ja go wprawdzie nie znalem , ale ale dlatego przyszedlem chrzcic woda , aby On mogl sie okazac Izraelowi .- Jan tez dal swiadectwo mowiac :Widzialem Ducha splywajacego z nieba , jakby golebica ,i pozostawal na Nim . Ja go wprawdzie nie znalem ,ale ten , ktory, mnie posal chrzcic woda , ten mi powiedzial :
"Nad kim zobaczysz Ducha splywajacego i pozostajacego na nim , ten chrzcic bedzie Duchem Swietym".I sam to widzialem i jestem swiadkiem, ze ten jest Synem Bozym(Jan 1).- Credo.

Ofiarowanie : jak 6.stycznia ,

Sekreta :- Skladamy Ci Panie ofiare na pamiatke, objawienia sie narodzonego Syna Twojego
a zarazem pokornie Cie blagamy ,aby Jezus Chrystus Pan Nasz , i tworca naszych darow ,raczyl je laskawie od nas przyjac . Ktory z Toba zyje ...

Prefacja Objawienia Panskiego str,.615.

Komunia : ujrzelismy gwiazde Jego na wschodzie i przyszlismy z darami poklonicssie Panu ,.

Pokomunia :-Uprzedzaj nas Panie ,zawsze i wszedzie swiatlem niebieskim ,abysmy swieta tajemnice ,w ktorej uczestniczylismy z Twojej woli ,czystym umyslem poznali i godnym sercem przyjeli .
Przez Pana naszego ....
Quelle : Ks.Piotr Turbak,
Pojdz za mna Modlitewnik Zakonny
Wydawnctwo Apostolstwa Modlitwy ,Krakow 1957 (str.85).
--------------------------------------------------
Jakie to szczescie : modlitwa !
---------------------------------------------------
Swiety Wincenty , jestes TAM ?
To dobrze . Amen .

FAKT
    
 Copyright © 2010 by Andrzej Antoni Czerwiński Kielce.  All rights reserved  

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Abonnieren Kommentare zum Post [Atom]

<< Startseite