Mittwoch, 6. Februar 2008

Nota bene !

Byłem na Wieży choć mgła,ale wysłałem do Siostry E. Cecylii ważnego
SMS :mam przekonanie,że stamtąd lepiej dochodzą-może lepiej są
przyjmowane? Ale Nokia Siostry wyłączona - ma przecież jakiś ważny
egzamin. Siedzę teraz w Kaplicy Św. Barbary gdzie gorąco modliłem się
za powodzenie w Krakowie. Do Św. Wincentego,ale też do Św.
Jacka:przecieź Patrona Dominikanów. Jak działa modlitwa? Uspokaja. Na
mnie działa,ale jak szczera - to i dla innych też. Ale jak naprawdę to
działa,tego nie wiem. Czy wiem jak działa komórka? A piszę SMS i one
docierają,piszę teraz notatkę i umieszczę ją w zapiskach - których nie
mam, a przecież są ! To może być podobnie. Następuje wykonanie
odległych idei STAMTĄD - bo np. w umyśle Platona nie pojawiły się one
przypadkiem. Jak słusznie zauważył gdzieś Wielki Heidegger. Za plecami
mam okno ze wspaniałym witrażem..Klęczy Święta.. Każda siostra,to
świętość,to niebywały cud świata! Jednak,żal ich bardzo, tych
wspaniałych KOBIET. Dlaczego? Też dokładnie tego nie wiem,ale to jak z
tą modlitwą,albo ideą,albo..komórką..trzymam ją w ręku i nieznacznym
ruchem kciuka uruchamiam to cudo : pisanie. Kiedyś, tutaj ktoś taki ,w
tym miejscu klęczał pokornie: może spoglądał na wspaniały posąg Św.
Barbary ? Może słyszał deszcz,jak ja teraz? Był jednak ten KTOŚ zdany
tylko na modlitwę,tylko na swoją wiarę i wytrwałość. Czy był samotny?
Był bardzo samotny,jak każdy kto myśli- i jednocześnie nie był
samotny. Obaj mamy to samo, każdy w swoim czasie. Mnie jednak wydaje
się "mój czas",jakby łaskawszy,ale ON o tym nie wiedział. Pięknie o
tym pisał gdzieś w "Myślach" Blaise Pascal - muszę znaleźć ten
fragment. Właśnie ten, jak to jest z tym maleńkim czasem,dlaczego
pojawiamy się TERAZ,a nie POTEM ? Właśnie przesunął się jakiś cień,ale
jak podniosłem głowę nie było nikogo, ani nic nie słyszałem. Tak, mają
racje - tutaj nigdy nie jesteśmy sami. Czy nie mówiłem? Oto wrócił ze
swojej wędrówki po Karczówce , KsiądzTeolog, a na moje pozdrowienie
coś chrząknął, potem przykląkł i odwróciłdo mnie i rzekł: Pax
tecum.- Amen.


FAKT
   Copyright © 2010 by Andrzej Antoni Czerwiński Kielce.  All rights reserved       

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Abonnieren Kommentare zum Post [Atom]

<< Startseite