Dienstag, 18. Dezember 2007

Ida Swieta !

Motto : Nikt nie moze dwom panom sluzyc . Bo albo jednego bedzie nienawidzil , a drugiego milowal , albo z jednym bedzie trzymal , a drugim wzgardzi .
Nie mozecie sluzyc Bogu i Mamonie .(Mt.6,24 )
Quelle :Pismo Swiete Nowego Testamentu
W przekladzie z jezyka greckiego
Opracowal
Zespol Biblistow Polskich
z inicjatywy
Bendyktynow Tynieckich
Warszawa 1986
Wydawnictwo Siostr Loretanek
-------

Och Panie ,moj Panie ! Jaki bylbym nieszczesliwy teraz !
A kim bede ? Nie wiem . Kim jestem teraz ?Tez nie wiem - ale nie jestem juz nieszczesliwy ,ani sam choc czasami ..pelen niepokoju . Si non mi noces FORTUNA ! -wolam jak Beniowski u Slowackiego : nie skrzywdz mnie fortuno ! Wtedy spostrzegam ,ze bladze .Wdrapuje sie na Wieze - ale nie wysylam SMS : patrze w kierunku Krakowa , troche widze ,troche marzne - potem ostroznie schodze do Kaplicy Sw.Barbary i modle sie - to moja droga ratunku teraz przed nieopisana tesknota .Czekaniem .
Bo Siostra E.Cecylia Wspaniala - juz dwa dlugie SMS na swojej Nokii N-iles tam napisala - przy czym pierwszy tamtego wieczoru nawet dwa razy : byl za dlugi - i musiala podzielic ,zeby moja Nokia - mogla go przyjac ..
O Panie ,czym ja zasluzylem ?
Ale co teraz ?
Sprawa coraz trudniejsza staje sie,tak na Karczowce , jak w Krakowie !
Co teraz ?
Wprawdzie pisze : Moj drogi Bracie .albo "Moj drogi drugi Bracie " - ale ONA pisze - jak to powiedziec ..ONA pisze , tak jakbym to ja mial napisac - gdybym mogl napisac .
ONA Siostra Wspaniala E.Cecylia pisze do mnie...jakbym byl mezczyzna !
Czy ja jestem mezczyzna ?
Czy moge byc ..mezczyzna-zakonnikiem ?
Jakie tu wyjscie znalezc - w tej sytuacji ?
Nawet mnie zapraszala w te niedziele - na Wigilie dla Biednych na Rynku - i omal nie pojechalem - bo mialem juz dyspense Rektora Przewielebnego !
W ostatniej chwili - nie zdazylem na pociag - i wyslalem pierwszego , nieszczerego SMS do Siostry E.Cecylii :
Jestem wciaz na Peronie -wlasnie odjechal pociag ,bardzo , strasznie sie czuje ,(...)
Na co E.Cecylia odpisala zaraz : Przyjezdzaj nastepnym ! Pospiesznym .
Na co ja :
Tak ,ale jestem na Peronie w Bialogonie - tu nie staje pospieszny - wybacz Droga Siostro E.Cecylio .(..)
Na to juz nie odpowiedziala : i milczenie , straszne , zlowrogie , ciezkie - trwa z JEJ strony ,az dotad - choc wyslalem dwa SMS - jeden wczoraj krotki , i jeden dzis -dluzszy :
Droga Siostro E.Cecylio , naprawde , bardzo chcialem dojechac - i nawet mialem zatrzymywac okazje , ale jakos nikt nie chcial stanac .Zawsze chcialem zobaczyc te Wigilie dla Odrzuconych na Rynku .Marzylem o naszym ponownym spotkaniu TAM.Odezwij sie prosze .(..)
Ale ONA milczy : juz wtorek - ktora ? 10.35 ! Tyle pracy , teraz przed Swietami _ musze dopilnowac sprawe paczek - trudny dylemat : czy ma byc ich wiecej ? czy tez maja byc wieksze ?
Sporzadzilem wykaz produktow i przedmiotow .Jednak musza byc dwa , albo trzy rodzaje tych paczek : dla dzieci ,dla starszych - i dla biednych - np.z odzieza co ladniejsza .To nie zaklad pracy - mowie do Brat Kaliksta - ktory mi pomaga- jak kiedys rozdzielali - wszystkie paczki jednakowe - po rowno ! Jest tez problem z choinkami : juz sa - szesc swierkow pieknych - ale ten jeden rezerwowy , postawimy przed wejsciem do Kosciola ,zeby radowal !
Nawet Rektor Przewielebny moj pomysl zatwierdzil : najladniejsza - przed Kosciolem .
Pieknie ozdobiona , pieknie oswietlona ! Mam tez inny pomysl - powazniejszy , ale to przy okazji , bo i czasu duzo : aby Wigilie dla Biednych z CALYCH KIELC zorganizowac na dziedzincu naszego Klasztoru ! Jest przeciez spory : tak fajnie uksztaltowany .Nawet stoja dwie armaty :
moglibysmy strzelic o polnocy ! Dwoma salwami ! Trzema !! Ale to za rok . Przedloze ,jak bedzie sposobnosc Rektorowi Przewielebnemu .Najwazniejsze : zeby to byla Wigilia w porze prawdziwej Wigilii - a potem Pasterka : w Kaplicy Matki Boskiej Fatimskiej - dla Biednych ,a w Kosciele - dla stalych ! Bo by sie przeciez nie pomiescili wszyscy !
-----
10.54 .Nareszcie ! Nadszedl upragniony ! SMS od Siostry E.Cecylii :
Wcale nie mam zalu , tylko duzo zajec ,Moj Drogi Bracie :).Napisz wieczorem - co myslisz o Swietach ?:)
Troche mnie to zastanawia - o co moze chodzic z tym ,"co mysle o Swietach"?
Co tu napisac ? Mam sporo czasu ,aby sie zastanowic ale , nie bede czekal chyba tak niecierpliwie wieczoru jak wtedy .Bo co tu napisac ?
...ze sa niepowtarzalne ? ..ze radosne ? ...czy ,ze bardzo chcialbym ,abysmy spedzali je...?
Musze sie pomodlic .Sine mora !


FAKT
   
 Copyright © 2010 by Andrzej Antoni Czerwiński Kielce.  All rights reserved  

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Abonnieren Kommentare zum Post [Atom]

<< Startseite