Donnerstag, 22. November 2007

Macte !

Motto : Pamiec, radosc to sa uczucia ; nawet twierdzenia matematyczne staja sie uczuciami , rozum bowiem czyni uczucia materialnymi , uczucia zas materialne zacieraja sie przez rozum.(122)(441)(95).
Blaise Pascal
Quelle : Blaise Pascal Mysli
Wydawnictwo Pax 1972 str.73
Juz trzeci dzien powinienem byc szczesliwy ! Przeciez jestem ,,i nie jestem - tak sie nie moge zorientowac co ie naprawde ze mna dzieje .Wpadlem teraz w manie pisania...SMS ! - pisze calkiem dlugie - jak kiedys nie znosilem wcale nawet najkrotszych i uwazalem wprost za smieszne prawo mlodych bardziej do zartu i zabawy . Teraz pisze sam i nawet mi sie podoba choc trudna to sztuka : oczywiscie do NIEJ - ale nie wysylam ,tylko zapisuje i przepisuje i mam ich dosc sporo.
Niektore z nich to fraszki , a inne opisuja zdarzennia , jkeszcze inne sa nawet troche poetyczne , choc sie nie rymuja !
Potem czytam i probuje odgadnac jaka bylaby odpowiedz ,gdybym je wysylal naprawde ?
Niestety,niestety zycie nie jest takie proste : otrzymalem tylko jeden SMS od Siostry E.Cecylii , z podrozy - a CHODZILO GLOWNIE O TO , ZEBY MI PODAC NUMER KOMORKI ,bo swoj podalem we wtroek wraz z dedykacja : specjalnie tam polecialem ,bo tak swzczesliwie sie zlozylo ,ze Rektor Przewielebny nie mial juz czasu ,aby podac jakies rzeczy jeszcze i kilka ksiazek do Biblioteki - wiec z radoscia sie zaofiarowalem !Ta ksiazeczka ode mnie tez maluska , malusienka - i tez wiersze , ale kilku autorow i to wybitnych :ale czy dobrze napisze te nazwiska ? Byl tam i William Butler i Eats i Ezra Pound i Thomas Stearns Eliot , i,,jacys imagisci - a tytulu jestem pewien : Wyspy na jeziorze .Jaki piekny ten tyul !No i Poeci wielcy jaks sadze - co tylko dobrze o mnie swiadczy - choc prawde mowiac - nie wszystko tam rozumialem ..
Na samym koncu jednak tej ksiazeczki , byl taki wiersz Krzysztofa Boczkowskiego :
Wtedy dogodze tobie . Hieronimo znowu szalony .
Datta. Dajadwam. Damjata.
Santi Santi Santi

Piekne -choc nie jestem pewie tego drugiego wersu , ale czy moze byc tam cos zlego , albo ..Trzeci wers przeciez wszystko wyjasnia !
W kazdym razie tak to zaznacylem jak ONA z tym Ecce signum i ...buzka - ktorej wyrysowanie zajelo mi najwiecej czasu - i udalo sie dopiero po wielu probach na osobnej kartce , ktora ciagle ogladam i ..usmiecham sie .
------------
No i stalo , bo dzis rano bylo - ale juz po sniadaniu - przyszedl wspanialy SMS z pieknego Krakowa tutaj do mnie na Karczowke z podziekowaniem za wspanialy prezent a zwlaszcza ..dowcipne zakonczenie ktore teraz wlasnie spostrzegla i usmiala sie serdecznie !
Wiec to juz nie sa wcale zarty , te SMS - przejety pobieglem do Kaplicy Sw.Barbary
z moim modlitewnikiem - i wlasnie zdarzyl sie cude prawdziwy !
Prawdziwe naznaczenie tego przeznaczenia !
Oto w moim Modlitewniku umilowanym na stronie 577 ! - no co przecytalem ?
Przeczytalem oto , ze dzis jest Swieto Swietej Cecylii ! - a dokladnie to tak :
Dnia 22 listopada
Sw.Cecylii , P.i M.
Jedna z najbardziej slawnych pamnien i meczenniczek Kosciola rzymskiego .
O zyciu Jej i smierci malo mamy pewnych wiadomosci . Wedlug tradycji miala pozyskac dla Chrystusa poganskiego mlodziana Tyburcjusza , ktory chcial Ja poslubic .
Oboje za wiare w Chrystusa zostali scieci okolo 230 r .- Grob sw.Cecylii otwarto 1599 r.
i znaleziono w nim nienaruszone cialo dziewicy , w szatach patrycjuszki z obcieta glowa .
Takze wedlug tradycji sw.Cecylia zamilowana byla w muzyce i spiewie stad obrano ja za patronke spiewu i chorow koascielnych . Jeju imie wspominamy w kanonie .
Introit : Swiaqdczyc bede o przepisach twoich wobec krolow i nie bede zawstydzona . Cieszyc sie bede z polecen twoich ktore pokochalam . Blogoslawieni ktorych droga jestr niepokalana , ktorzy wedlug prawa Panskiego postepuja .- Chwala Ojcu ..- Swiadczyc bede ..
Kolekta : - Boze , ktory doroczna uroczystoscia sw.Cecylii , Panny i Mecznniczki , radosc nam sprawiasz ,racz to uczynic ,bysmy czczac Ja naboznie ,zarazem wstepowali w slady Jej swietego zycia. Przez Pana naszego ..
Lekcja - z ksiegi Madrosci : Panie , Boze moj ,do Ciebie na wysokosci skieroalam modlitwe swoja i prosilam Cie o wybawienie od smierci . Wzywalam Pan Ojca mego , aby mniernie o-puszczal w dzien utrapienia , w czasie gdy pyszni mnie przesladuja .Pragne ustawicznie chwalic imie Twoje i z wdziecznoscia je wyslawiac , bo wysluchjana zostala modlitwa moja . Zachowales mnie od zguby i wyrwales mnie z czasu zlego . Przeto chce Ci dziekowac i piesnia chwalic Ciebie ,Panie ,Boze nasz (Ekli 51)
Gradual : -sluchaj. corko.a patrz i naklon swe ucho : oto rozmilowal sie Krol w pieknosci twojej , szczesliwie postepuj i kroluj .
Alleluja ,alleluja . Piec madrych panien wzielo oluiwke w naczynkach swo8ich wraz z kagankami : o polnocy rozleglo sie wolanie : Oto oblubieniec nadchodzi , wyjdzcie na spotkanie Chrystusa Pana. Alleluja .
Ewangelia jak na str.670
Ofiarowanie :- Dziewice prowaDZA DO kROLA JEJ TOWARZYSZKI WIODA DO NIEGO Z RADOSCIA I GLOSNYM WESELEM : WCHODZA DO PALACU kROLA .
sEKRETA :-PROSIMY CIE .Panie
,ABY TA OFIARA PRZEBLAGAnia i uwielbienia uczynila nas za przycyna sw.Cecylii godnymi Twego zmilowania . Przez Pana naszego ..
Komunia : -Niech sie zawstydza pyszni , bo mnie drecza bwez opowodu : ja zas rozmyslac bede o Twoich przykazaniaCH , O USTAWACH tWOICH , BY SIE NIE POWSTYDZIC .
Pokomunia :- Nakarmiles Panie , rodzine swoja swietymi darami ,:racz nas dalej pokrzepiac dla oredownictwa trej , ktorej urioczystosc obchodzimy .Przez Pana naszego..

Quelle :Ks.Piotr Turbak Pojdz za mna
Modlitewbnik Zakonny .Wydawnictwo Apostolstwa i Modlitwy
Krakow Kopernika 26 1957(str.67577-578)
Jakie to piekne ! Jakby u nas wygladaly takie uroczystosci ??Za rok - moze . alez to wspaniale ! Jaka SWIETLANA POSTAC - I BOHATERSKA .Ale o tej scietej glowie lepiej nie wspominac .
Musze sie przygotowac i te sprawe poddac Przewielebnemu Rektorowi w stosownym momencie ! To prawdziwa sztuka : tragedia ! Dramat .Jak to sie nazywa w Kosciele - och zapomnialem - ale bysmy i Wiernych mogli zaprosic ! Do udzialu .
Teraz naprawde powinienem isc na obiad ,,bo juz tu dwa razy w tej sprawie zagladali .
No i najwazniejsze : ulozyc i wyslac do Krakowa SMS wspanialy ,,potrojny co najmniej - ale nie dluzszy niz pieciokrotny .Jakby przeslanie takie , nawiazanie i.. w ogole.

FAKT   
 Copyright © 2010 by Andrzej Antoni Czerwiński Kielce.  All rights reserved  

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Abonnieren Kommentare zum Post [Atom]

<< Startseite